czwartek, 26 lutego 2015

Nie wiesz jaką masz skórę, a nie chcesz się udać do dermatologa?


Czy Wy też, tak jak ja, macie problem z określeniem Waszej skóry? Sucha, mieszana, tłusta, a może z kosmosu-jak moja? Marka Vichy uruchomiła ciekawą aplikację, która może nie powie nam wszystkiego, ale na pewno coś podpowie w związku z pielęgnacją cery. Uznałam, że jest na tyle ciekawa, że warto o niej napisać. Jeśli jesteście ciekawe moich wrażeń, zapraszam do czytania.

Z dobraniem u mnie pielęgnacji jest mi zawsze ciężko, tak jak z określeniem mojego typu cery. Raz się suszy, raz tłuści, czasem wyskakują pryszcze i pokazują się przebarwienia, wypisz wymaluj mieszana... ale nie! Kosmetyki do cery mieszanej działają na mnie fatalnie. Skóra się nadal suszy, nadal tłuści, a do tego mam wrażenie, że ktoś mi nałożył folię na twarz. Kiedy o tym piszę, przechodzą mnie ciarki. 

Najlepszymi produktami dla mnie są wszystkie nawilżające kremy, sera, maseczki, płyny micelarne- czuję, że skóra jest ukojona. Miałam kilka testów, w tym taki, gdzie jakimś sprzęcikiem świecącym, na tłustym czole, pani wykryła mi że mam odwodnioną skórę. W sumie u dziewczyn z tłustą cerą też wyszło, że są odwonione. Wiecie gdzie takie testy można sobie włożyć? :P Marak Vichy poprosiła mnie aby zapoznała się z ich aplikacją i jeśli chcę pokazała ją czytelnikom. Stwierdziłam czemu nie, może też się pobawicie i dowiecie się o sobie czegoś ciekawego. Nie jest skomplikowana w obsłudze, a myślę, patrząc już z perspektywy już wykonanego testu, że może być dobrym punktem zaczepienia do ustalenia swojej pielęgnacji.


Pierwszym krokiem jest wybranie zdjęcia. Zrobiłam najpierw zdjęcie z komputer, nie wyszło za ciekawie. Usiadłam więc na stołeczku i zrobiłam sobie zdjęcie aparatem. Następnie wczytałam fotografię w aplikacji. To co jest fajne, to nie trzeba zmniejszać wielkości obrazu. 
W kolejnym kroku odpowiedziałam na kila pytań.


I ustawiłam zdjęcie, tak żeby moja twarz była w owalu.


Kolejnym krokiem, było pokazanie w aplikacji co nam się nie podoba. Więc tutaj trzeba wiedzieć o co nam chodzi, co się nam podoba a co przeszkadza. Pozaznaczałam, poprzesuwałam suwaczki i aplikacja mnie wygładziła ;)


Następnie zaznaczyłam dwa punkty, które mnie najbardziej interesują. 


W kolejnym kroku wypełniłam swoje dane i otrzymałam wyniki, takie jak: porównanie zdjęć przed i po, podsumowanie odpowiedzi, dobre rady i sugerowane produkty.  Oto wyniki:





Jak widać, aplikacja poprawiła moją cerę oraz dała dobre rady. To co mi się podoba to trafienie jej w żel Normaderm, wodę termalną i krem BB Idealia- te produkty mam/miałam i sprawowały się u mnie bardzo dobrze. Również aplikacja, uznała że powinnam używać płynu micelarnego i się nie myliła- od kiedy stosuję tego typu produkty czuję ulgę. Podoba mi się również to, że nie poucza nas, na zasadzie "więcej śpij", "chodź na spacery", "nie jedz tłustego" tylko daje rady w dość subtelny sposób. Również, co mnie zdziwiło to to że nie dowiedziałam się jaki mam typ cery.  Nie zostałam zaklasyfikowana i dla mnie akurat jest to dobre rozwiązanie, bo wiele z nas słysząc "skóra sucha" będzie kupować tylko produkty do suchej i narzekać, że jakaś marka jest be. Myślę, że nawet jeśli nie jesteście zainteresowane samymi kosmetykami Vichy, to porady z aplikacji mogą być pomocne, przy wyborze podobnych produktów z innych marek. Jedyne, co nie spodobało mi się w całym tym procesie to brak możliwości cofnięcia decyzji i trzy razy przechodziłam ten test przez nieuwagę ;) Aplikację znajdziecie tutaj: klik.


Wykonajcie sobie ten test i dajcie znać czy coś Wam się sprawdziło, czy też nie. Jestem ciekawa co Wam wyszło i jakie macie wrażenia związane z takimi "internetowymi poradami".



33 komentarze »

  1. ale świetne :) zaraz sobie zrobię taki test :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa co Ci wyjdzie :) Podoba mi się to, że nie klasyfikuje nas w żaden z typów, tylko traktuje w miarę indywidualnie, zgodnie z potrzebami.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać co Ci wyszło i czy się pokrywa to z Twoją aktualną pielęgnacją.

      Usuń
  3. Ja mam cerę tłustą jednak mimo to czasem czuje jej ściągnięcie więc i ja zrobię test :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam cerę tłustą jednak mimo to czasem czuje jej ściągnięcie więc i ja zrobię test :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. w wolnej chwili z pewnością zrobię ten test :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie skończyłam test i wyszło tak jak się spodziewałam. Jestem mieszańcem, bo z jednej strony Normaderm, a z drugiej Idealia :). Może się zaopatrzę w nie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę nad serum Idealia, bo naczytałam się wielu pozytywnych opinii :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawa strona, dzisiaj sobie zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz, może wyjdzie coś interesującego, wartego uwagi albo kompletna bzdura :P

      Usuń
  8. miałam go zrobić, ale nie chciało mi się zrobić zdjęcia, lenistwo wygrało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest mankament metody, ale myślę, że to foto jest bardziej dla nas, choć może zbiera to jakieś informacje... Nie jestem pewna i nie mam takiej wiedzy ;)

      Usuń
  9. Nie rozumiem tego zdania o odwodnionej skórze: tłuste cery bardzo często są odwodnione więc sprzęt mógł to wykazać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkim, ok. 25 osobom wyszło to samo. Dodam, że marka specjalizuje się w nawilżaniu. Nie twierdzę, że nie potrzebuje, tylko te wyniki takie troche dla mnie są jak wróżenie z kart. Lepsze wyniki są z mikrokamer, kiedyś robiłam na Beauty Forum, dość drogim sprzętem, badania skóry i mi wyszło, że nawilżenie na czole mam ok.

      Usuń
  10. Zrobię ten test, bo jestem ciekawa wyniku, ale nie chce mi się robić zdjęcia... :D Może jutro! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, zrób :) Tak dla siebie, żeby się przekonać czy taka metoda troche "dla leniwych" przyniesie wymierne rezultaty czy może zupełnie się nie sprawdza.

      Usuń
  11. Kiedyś juz była tam ta aplikacja i zrobiłam, ale odkąd sama umiem określić typ cery to odpuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekspertowi nie podskoczą :D Czytam właśnie o komórkach macierzystych u Ciebie :)

      Usuń
  12. Ciekawa aplikacja , chyba jutro się pobawie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wow, ale super aplikacja, zaraz przeprowadzę diagnozę, choć znam swoją skórę i co 3 miesiące chodzę do dermatologa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale super ! nie słyszałam nigdzie wcześniej o tej aplikacji a to bardzo fajna sprawa :) Zdecydowanie zrobię sobie taki "test" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz sobie. Jest krótki, prosty w obsłudze i wiadomo, że chodzi o promocję w sieci produktów Vichy, ale można wyciągnąć głębsze wnioski ;)

      Usuń
  15. No świetna sprawa ta aplikacja! :)
    Zaraz sobie cyknę fotkę i do roboty, aż jestem ciekawa co mi powie na temat mojej skóry, bo to jest dopiero wybuchowa mieszanka- raz jest idealna, innym razem z zaskórnikami, raz się świeci, a raz jest sucha, aż łuszcząca.... I weź takiej spróbuj dogodzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś moją opisała :D Jeszcze wczoraj była piękna, a dziś wyskakują mi pryszczole, tłuści się, świruje... A za tydzień pewnie będzie suchar. Ach ciężkie życie mieszanej ;)

      Usuń
  16. Nie lubię tej marki, ceny mają z kosmosu, same kosmetyki działają jak placebo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi o markę w tym poście, tylko o samo badanie :) Jednak, mam odmienną opinię, co do samych kosmetyków.

      Usuń

Podziel się swoją opinią.