poniedziałek, 16 lutego 2015

Ombre na ustach- krok po kroku


Dziś trochę inaczej. Po raz trzeci na blogu pokażę Wam, jak wykonać makijaż krok po kroku, tylko tym razem będą to usta. Ostatnio były to tutoriale oczu w różach i filetach oraz makijażu idealnego na randkę. Jeśli ich nie widziałyście, zapraszam do zajrzenia w podlinkowane frazy.

Cieniowanie ust nie jest trudne. Wystarczy do tego na prawdę niewiele. Można użyć konturówki oraz błyszczyka i uzyskać taki oto efekt, który odnajdziecie na zdjęciu poniżej. Wystarczy obrysować usta i do połowy je pomalować- wszytko jedną kredką, a następnie nałożyć błyszczyk.


Jednak istnieje jeszcze kilka innych sposobów z wykorzystaniem pomadki, cieni i błyszczyka. Dziś chciałabym Wam pokazać proste cieniowanie, które w łatwy sposób wykonacie przy pomocy jednego skośnego pędzelka. Zobaczcie stepik.


1. Na nagie usta możecie nałożyć ochronną pomadkę. Nie jest to konieczne, jednak przy matowych produktach dobrze jest wykonać ten krok, aby zbyt mocno nie wysuszyć ust. Ja tego nie zrobiłam.

2. Nakładamy wybraną szminkę. Może być matowa, satynowa- najlepiej dobrze kryjąca. Ja wybrałam nudową Bourjois nr 10 Don't pink of it!

3. Ten krok jest opcjonalny. Możecie zmatowić usta, jeśli uważacie, że wybrana szminka jest zbyt perłowa, błyszczykowa czy mało trwała. Jednak polecam nie matowić jej, jeśli jest dobrze kryjąca- cienie lepiej się trzymają. Ja zmatowiłam usta pudrem Gosh prime'n set.

4. Przy pomocy skośnego pędzelka do linera nakładamy cień, ja użyłam bordowego odcienia Burlesque z Makeup Geek. Należy w tym kroku obrysować usta po konturze. Jeśli macie je mniejsze, tak jak ja, możecie delikatnie wyjechać po za linię ust.

5. Tym samym cieniem, co w kroku czwartym, wypełniamy delikatnie usta kierując się od granicy ust w stronę środka. Robimy to tym samym pędzelkiem.

6. W kolejnym kroku bierzemy inny odcień i tym samym, bądź innym pędzelkiem (mały do oczu), nakładamy kolejny cień, bliżej wewnętrznej strony ust. Mój odcień to Cosmopolitan z Makeup Geek, ale równie dobrze możecie nałożyć jakiś inny. Bardzo ładnie będzie wyglądać Rose Gold z Kobo. Na tym kroku możecie już zakończyć cieniowanie, ja jednak postanowiłam jeszcze coś dołożyć.

7. Opcjonalny. Możecie na sam środek ust nałożyć jasny, beżowy odcień, lub taki jaki uznacie za odpowiedni. Ja nałożyłam Shimma Shimma Makeup Geek.

8. Opcjonalny. Możecie nałożyć błyszczyk, najlepiej przeźroczysty. Ja takowego nie miałam, więc nałożyłam Smooth Talker z bareMinerals.

Przy kroku 6 możecie zakończyć i pozostawić usta w takiej formie lub dołożyć błyszczyk. Kolejne kroki, 7 i 8, są już tylko podpowiedzią, co można jeszcze zrobić. Pamiętajcie, że to tylko inspiracja i możecie użyć zamiast cienia jednej lub dwóch konturówek czy delikatniejszych kolorystycznie cieni.


Użyte kosmetyki:
pomadka Bourjois 10 Don't pink of it!
cienie Makeup Geek: Shimma Shimma, Cosmopolitan, Burlesque
błyszczyk bareMinerals Smooth Talker
puder Gosh prime'n set



Tak właśnie prezentują się moje wariacje na temat ombre na ustach. W wykonaniu jest bardzo proste i polecam spróbować, może przyda się kiedyś, na jakąś szałową imprezę :)


41 komentarzy »

  1. O rany zakochałam się *.* przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. I wcale nie trzeba mieć nie wiadomo ilu kosmetyków ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dlatego chciałam się z Wami nim podzielić :) Raz że cieszy oko, a dwa że jest prosty w wykonaniu.

      Usuń
  4. Genialne, nie słyszałam jeszcze o ombre na ustach. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było swego czasu dość popularne, ale jak to każda moda, minęła :)

      Usuń
  5. Rewelacyjny efekt i świetny tutorial :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Oh jak pięknie! A na marginesie masz idealne usta :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam, ale jak pomaluję kochana :* Ale i tak dziękuję, bo to bardzo miłe i budujące :)

      Usuń
  7. Demoniczne usta! Napracowałaś się. Efekt super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Najwięcej czasu zajęło mi przycinanie zdjęć i dodawanie numerków oraz gifu. Samo malowanie, to czyta przyjemność <3

      Usuń
  8. miałam ombre na włosach, zrób mi na ustach! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetnie wygląda, ale jest z tym troche pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda to po prostu szałowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. efekt rewelacyjny, chętnie wykonam taki makijaż ust :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale śliczne! <3
    zawsze mi się to podobała, ale nigdy nie wiedziałam jak zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Efekt wspanialy jednak ja w ciemniejszych kolorach moich ust nie widzę.
    Może jak to mowią nie dojrzałam jeszcze do tego ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszytko przed Tobą! Kiedyś nie uznawałam niczego po za błyszczykami ;)

      Usuń
  14. Super efekt! :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń

Podziel się swoją opinią.