piątek, 21 czerwca 2013

Niekosmetycznie: bułki z serem czyli smak dzieciństwa


Mam fazę na gotowanie, pieczenie i porządki czy jest sesja.
Dziś zrobiłam bułki z serem. Takie jak pamiętam z dzieciństwa. Najpierw się wyjadało z wierzchu ser a potem zostawała buła. Jeśli chcecie zrobić taki przysmak dla siebie lub swoich dzieci, zapraszam na notkę :)

Przepis jest prosty i praktycznie taki sam jak przy pizzy KLIK

Składniki na ciasto:
1 i 1/4szklanka ciepłej wody
25-30g drożdży
łyżka cukru i soli
4 szklanki mąki
2 łyżki oleju/oliwy

Ciepła wodę mieszamy z drożdżami, solą i cukrem. Odstawiamy na 3 min. W tym czasie podgrzewamy w misce mąkę. Następnie wlewamy rozczyn do mąki i didajemy olej. Mieszamy łyżką, a następnie ugniatamy. Później do foremki, posmarowanej olejem lub z papierem do pieczenia, wkładamy ciasto. Na ciasto kładziemy ser, ilość wedle uznania i pieczemy 20min w temperaturze 220stopni.

Tak się prezentuje gotowa bułka. Możemy ją podzielić na kwadraciki, i przekroić na pół.


Smacznego!

11 komentarzy »

  1. aaa mniam :) Ale masz talent, muszę też spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. takich jeszcze nie piekłam ;)
    za to dziś pichciłam też.. gołąbki inaczej i ciacho pleśniak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ania a co cie tak na gotowanie i pieczenie wzięło, co? :)
    Czyżby przymiarki do bloga kulinarnego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to co sesja :P Lubię gotować i pewnie jak będę mieć okazję to coś wrzucę raz na jakiś czas ;)

      Usuń
  4. Wygląda super, z chęcią wypróbuję. Prowadziłam z koleżanką przez jakiś czas bloga kulinarnego o wdzięcznej nazwie Siekierą po Jajach, ale niestety nie ogarniałyśmy tego czasowo :)
    Też tak mam, że jak przychodzi sesja to kocham pranie, sprzątanie i gotowanie, aaa i zawsze jakąś gierkę na odmóżdżenie muszę mieć :)
    Teraz myślę i myślę nad Twoim konkursem, ale ja taki perfumeryjny tuman jestem, że masakra, no ale postaram się jakoś ten wymarzony zapach zinterpretować :D Tylko się ze mnie nie śmiej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko! Genialna nazwa :D Zrobiłybyście furorę jak Kominek z Oetkerem :D
      Bierz udział, się nie krępuj ;)

      Usuń

Podziel się swoją opinią.